-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12392 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا فاصله انداختن بين نماز ظهر وعصر مستحب وفاصله بين نمازمغرب وعشاء كراهت دارد؟

در اينجا درباره زندان تذكر چند نكته لازم است .

((1-در قوانين جزائي اسلام ، حد وتعزير وجود دارد . مراد ازحدآنقسم مجازاتي است كه در شرع اندازه آنبيان نشده است . ومراد از تعزير مجازاتي است كه در شرع اندازه آن بيان نشده است .

البته اصل در اسلام حد است ، اما تعزير مجازات ثانوي است برمرتكبين جرائمي كه در شرع برآن جرائم حدي تعيين نشده است . حبس هم مجازات ثانوي ازباب تعزيراست برخلاف نظامات ديگري كه زندان را مجازات اصلي مي دانندو در هر قضيه به آن پناه مي برند .

2- حبس شرعي ، حبس شرعي اين است كه شخصي راازآزادي عمل در رفت وآمدوتوقف باز دارند يا اورا دراين

كارها محدود كنند ولذا واجب است كه از هر نوع اذيت به دور باشد . ولذا اميرالمؤمنان علي( درباره ابن مجلم

قاتل خودفرمود :



احبسواهذا الاسير واطعموه واحسنوا أساره (اين اسير را زنداني كنيد وبه او غذا بدهيد وبا او خوشرفتاري نمائيد .) (2)



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 ) در اصطلاحات اسلامي بين حبس وبازداشت ،فرق نهاده نشده است وبرخي از مؤلفان متوجه فرق حبس وبازداشت شده اند وآن را امساك ناميده اند به (الطرق الحكيمه ص 221 ) مراجعه بفرمايند .

2) مباني حكومت اسلامي ، جعفر سبحاني ، ص 430











مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.